Reklame

 

Informasjon kommer Snart

 
Vellykket annonsering lykkes sjelden gjennom argument eller oppfordring til handling. I stedet skaper det positive minner og følelser som påvirker atferden vår over tid for å oppmuntre oss til å kjøpe noe på et senere tidspunkt, og for folk som trenger penger til dette, kan det være et valgfritt alternativ å forbrukslån uten sikkerhet på dagen. Ingen liker å tro at de lett blir påvirket. Det er faktisk rikelig med bevis som tyder på at vi reagerer negativt på nakne forsøk på overtalelse.

I stedet er de beste annonsene geniale når de legger igjen inntrykk. Tenk på vennen min på middagsselskapet, som etter å ha hevdet å være immun mot markedsføring fortsatte å beskrive en erektil dysfunksjonsannonse med imponerende detaljer. Hun betegnet deretter slagord for sigaretter (“Cal-l-l for-r-r Phil-lip Mor-ray-ssss”) fra begynnelsen av 1950-tallet da Philip Morris sponset showet “I Love Lucy”. Du kan sjekke ut det klippet og andre favorittannonser som er valgt ut av meg og Atlantic-staben, i galleriet nedenfor.


error: Content is protected !!